Domovská stránka » Zero waste » 5 věcí, které vám zlepší den

5 věcí, které vám zlepší den

od Radek

Ne každý den je zalitý sluncem a práce, stres i každodenní povinnosti tomu příliš nepomáhají. Někdy má člověk navíc vyloženě den blbec, kdy se mu nic nedaří a na co sáhne, to zkazí.

Existují však maličkosti, které vám bezpochyby zlepší den i náladu. Můžete například vyzkoušet pravidelnou zklidňující večerní či ranní meditaci nebo přípravu pořádné výživné snídaně, která vám dodá energii na celý den.

1. Zdravá snídaně je základ

Jak vypadá vaše běžná snídaně? Máte rádi plný stůl nebo do sebe sotva nalijete sklenici vody? Zhruba třetina Čechů vůbec nesnídá. Člověk sice vydrží bez jídla dlouho, ale benefitů pravidelného snídání je víc než dost. Ne nadarmo se snídaně označuje jako základ dne.

Pro připomenutí díky snídani můžete snadno nastartovat metabolismus, během dne nebudete mít navíc takový hlad, budete mít více energie a může vám také pomoci při hubnutí.

Není však snídaně jako snídaně. Pokud sníte balíček chipsů, které zapijete limonádou, vaše tělo vám asi příliš nepoděkuje. Naopak vydatná sladká i slaná snídaně vám pomůže nastartovat den a zvednout náladu. Navíc dobrou snídaní můžete zlepšit den i vašim blízkým.

2. Pořádně se vyspěte

Pracujete dlouho do noci a vstáváte se slepicemi? Kromě zdravého stravování a pohybu vaše tělo potřebuje také dostatek kvalitního spánku. Ideálně se doporučuje mezi šesti a osmi hodinami.

Při nedostatku spánku je totiž tělo frustrované. Člověk může díky tomu trpět výkyvy nálad, mít bolesti hlavy, cítit silnou únavu nebo mít halucinace. Jedna bezesná noc vám neublíží, avšak víc jak několik dní vaše tělo nevydrží.

Pořádný spánek vám zaručí, že vám práce půjde snadněji od ruky, budete se moci lépe koncentrovat, budete mít lepší náladu a ocení jej i vaše pleť.

Pro nejkvalitnější spánek se doporučuje chodit spát každý den zhruba ve stejný čas, mít správnou matraci a spát ve vyvětrané temné místnosti při teplotě maximálně 20 °C.

3. Hudba pro lepší náladu

Do dobré nálady vás může uvést i vaše oblíbená písnička. Ať už uklízíte koupelnu, vstáváte, procházíte se v parku nebo sedíte v práci, připravte si seznam skladeb, které vám vlijí krev do žil.

Pro tvorbu seznamu můžete například využít některé z možných placených i neplacených aplikací na přehrávání hudby a mít jej tak k dispozici v mobilu.

Tip: Slyšeli jste, že klasická hudba pomáhá zvýšit koncentraci?

4. Sauna

Detoxikace organismu, relax, zvýšení imunity, zlepšení krevního oběhu i odbourání únavy. Tohle je jen pár z mnoha dalších pozitivních účinků pravidelného chození sauny. Obzvlášť v zimních měsících je saunování skvělým způsobem, jak se zahřát.

Správné saunování probíhá ve třech cyklech, při kterých se střídá pobyt v sauně, ochlazení studenou vodou a odpočinek na lehátku. Délka pobytu v sauně by přitom neměla být delší než 20 minut.

Nejdůležitějším pravidlem je přitom naslouchat svému tělu a respektovat jeho potřeby.

Před saunováním také příliš nejezte ani nepijte, aby se vám neudělalo špatně. Plavky i šperky nechte v šatně a používejte pouze prostěradlo.

5. Meditace

Mezi úžasné zdravé návyky, které běžně dělá mnoho úspěšných lidí, patří meditace. Najít si pár minut sám pro sebe je pro vaši mysl stejně důležité jako je třeba sprcha pro vaše tělo. Přesto na to mnoho lidí ještě nepřišlo.

Každý člověk se totiž potýká s nespočtem menších či větších problémů, má spoustu povinností i starostí, které mohou být často velmi stresující. Výhodou meditace je bezpochyby možnost srovnat si myšlenky, a to všechny, včetně těch negativních ale i pozitivních. Nemusíte pak usínat s těžkou hlavou.

Meditace navíc skvěle funguje proti stresu, naučíte se díky ní lépe porozumět svému tělu, naučíte se rovněž lépe dýchat a můžete zvýšit i svou produktivitu.

Naučit se meditovat není nic náročného. Základem je najít si na ni čas a klidné a příjemné místo. Udělejte si ve svém bytě meditační koutek, který bude jen váš, a kde se budete cítit pohodlně. Sedněte si nejlépe do tureckého sedu, zavřete oči a soustřeďte se na svůj dech, který by se měl postupně zklidňovat a prodlužovat. Ze začátku vám bude stačit i deset minut meditování denně. 

Meditací můžete den začít i skončit. Každá z nich má své blahodárné účinky. Musíte však zjistit, co vám vyhovuje více.

Podobné články

Zanechte komentář